Sant Pere Màrtir

Degut a la situació actual hem decidit d’anar a descobrir Collserola i sense voler hem fet un cim, el de Sant Pere Màrtir.

Data: 31/01/2021
Lloc: Parc Natural Collserola
Província: Barcelona
Durada : 2 hores 53 minuts
Quilometres: 12,76 Km
Desnivell : 308 m
Altitud : 399 m
Dificultat: Fàcil

Aquest cop hem anat sobre la marxa. A les 10:00 de mati, comencem la ruta a la Diagonal, concretament a l’estació de metro de Maria Cristina. Anem caminant fins l’entrada sud del Parc de Cervantes, el travessem tot fins la porta Nord. Aquest parc es recomanable visitar-lo a la primavera-començaments d’estiu per la gran varietat d’arbres, plantes i flors, totes elles molt ben catalogades, ara tot està molt pelat.

Sortim per la porta Nord, travessem, per sobre, la Ronda de Dalt i ens dirigim a l’hospital de Sant de Deu, agafem el carrer que hi ha just abans del edifici principal, el carrer de Santa Rosa, ens enfilem per ell i continuem pujant pel Carrer de Tenerife, seguim per les escales fins la mitat, os es creua amb una carretera l’esquerra i un camí a la dreta. Agafem el Camí fins la pròxima bifurcació. A partir d’ara estan totes les cruïlles molt ben indicades. Si l’agafem a la dreta podem veure el Dipòsit d’aigües de Finestrelles. Nosaltres l’agafem el de l’esquerra. Comença la pujada cap a Sant Pere Màrtir i el Turo d’en Corts. Una pujada insistent però còmode, això si, molt transitada i mes ara.

Ens trobem amb la Carretera de les Aigües, on fem un descans al Mirador dels Xiprers. Reprenem la marxa, travessem la carretera i continuem la pujada, ara menys transitada, sortim de nou a la carretera, però seguim pel camí que hi ha en uns pocs metres a la dreta.

Arribem a un encadenat, ara agafem el camí de l’esquerra i ens trobem les bases de ciment del que varen ser les Bateries Antiaèries de San Pere Màrtir. Reprenem la ruta pel camí que tenim a l’esquerra i agafem l’edifici de la torre de telecomunicacions per l’esquerra. Antigament era una torre de telègraf d’us militar, sobre una fortificació en mig de les Bateries antiaèries.

Sortim a una explanada, on hi era l’antiga ermita de Sant Pere Màrtir, ara tant sols queden quatre pedres i una placa amb explicacions, que per cert no gaire ben conservada. També hi ha la Torra de vigilància forestal “G”.

Des d’aquí comencen un munt de rutes per descobrir. Si continuéssim pel camí que tenim en front, de forta pendent a l’inici, aniríem al Turo d’en Corts, Vallvidrera, Tibidabo i els demes Turons de Barcelona.

Aquest cop, desprès d’observar les fantàstiques i clares (gracies al fort vent) vistes de Barcelona i del Tibidabo que es divisen des d’aquest punt, decidim tornar perquè no anem pro preparats.

Ara agafem l’edifici per l’altre part i baixem fins arribar a la Carretera de les Aigües, on en lloc de continuar baixant, anem caminant per la carretera fins el trencall de Can Caralleu-Parc de l’Oreneta. Continuem el camí sempre trencant a l’esquerra fins topar-nos amb una porta de ferro, entrada del Parc de l’Oreneta. Entrem just entre El Tren i el Parc infantil.

Travessem el parc direcció a la porta sud, situada a l’avinguda Espasa, seguim baixant pels carrers de Pedralbes fins arribar al punt d’inici.

I aquí la nostre excursió d’avui, en total 12,76 Km en 02:53 hores i un desnivell de 308 metres i amb moltes ganes de tornar equipats per continuar mes enllà d’on hem arribat avui.

Galeria de fotos

10 FOTOS
Clicar a la foto

Enllaços

Historia de la Ermita de Sant Pere Màrtir

Historia del Mirador de Sant Pere Màrtir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *