Turó de l’Home – Les Agudes

El Turó de l’Home és la muntanya més alta del massís del Montseny amb una altitud de 1.712 m, situant-se per sobre dels altres dos cims més representatius del massís, les Agudes i el Matagalls.

Santa Fe – Turó de l’Home – Les Agudes – Santa Fe

– Turo de l’Home: 1.712 m
– Les Agudes 1.706 m
Dificultat: Moderat

Hem escollit, segons recomanen, la millor època de l’any, l’inici de la tardo, per la frondositat dels arbres i per les tonalitats de les seves fulles. Encara que es pot anar tot l’any, a l’hivern aquesta zona pot estar nevada.

Functional Images

Per arribar es pot anar per l’autopista AP7 i agafar la sortida 11 de Sant Celoni. Heu de creuar el poble de Sant Celoni per la C-61 i després per la C35 cap al St. Celoni/Montseny Est/Pont Romà/El Pont Trencat i a continuació la BV-5114 direcció Campins/Viladau i a 24Km (37minuts) de moltes corbes arribareu al pàrquing de la Font de Passavets.

Es una ruta molt transitada, per això ens llevem aviat per estar aparcats a les 09:00. Des de Barcelona son 1hora 40 minuts. Al petit pàrquing on comença el camí (Font de Passavets) el veiem ple, continuem la carretera BV-5114 fins el Pla de l’Espinal, on trobem una esplanada per deixar els cotxes.

Image Maps

Seguint les instruccions dels 2 experts del grup, en Quim i en Albert, caminem un tros de carretera per arribar a la Font de Passavets i començar la ruta. Molt ben senyalitzada amb nombroses fites metàl·liques del PR-C 208 amb marques blanques i grogues que ens les anem trobant en tot el recorregut i ens orienten perfectament per el camí correcte.

Al començament trobem una fageda trobem a l’esquerra la Font de Passavets, ens endinsem a la fageda i seguim el camí sinuós d’una pujada constant, a estones mes suau a estones mes marcada.

Deixem la fageda i la pujada s’intensifica una mica fins que arribem al peu del Turó. El Coll Pregon, fins aquí arriba l’antiga carretera on abans es podia arribar amb cotxe.

Pugem per l’esquerra un camí ample però pedregós fins arriba al Cim. En mes o menys en 1 hora 45 minuts em fet el Cim del Turo de l’Home. Hi ha una edificació on abans hi havia servei de bar.

Aquí fem una parada obligatòria per esmorzar i gaudir de les vistes. Gracies a la bona visibilitat podem veure les Medes, els hivernacles del Maresme i els pirineus emblanquinats amb les primeres nevades.

Seguim la ruta per anar a Les Agudes, des de on esta la fita del Cim baixem amb precaució per un camí estret, pedregós i amb una mica de pendent, fins a una explanada on hi ha una bifurcació per anar a Santa Fe, però nosaltres anem cap a l’esquerra.

El camí comença a pujar un altre cop, arribem a la collada de Sesagudes i seguidament fins el cim de Les Agudes passant per un camí amb desnivell, molt pedregós i relliscós, de fet es veuen rastres de diferents camins, però tots porten al Cim en pocs minuts.

En mes o menys 50 minuts des del Turo de l’Home, arribem al Cim de Les Agudes, un altre cop gaudim de nou de les vistes, i ens fem les fotos de rigor amb el “permís” d’un munt de gent qui hi ha.

Reprenem la ruta amb la baixada per arribar a temps a dinar de “Menú calent”. Per baixar anem per un altre lloc, agafem la ruta direcció Santa Fe seguin les fites de color blanc i groc. Al principi el terreny es una mica relliscós. Passem per la Font Briançó, i ens endinsem a la fageda. Arribem a la Cruïlla Pla Espinal i girem a la dreta per anar direcció de nou a la Font de Passavets.

Un cop aquí tornem on em deixat els cotxes per anar a dinar a Can Giró de Campins.

Galeria de fotos

24 FOTOS
Clicar a la foto

Google Maps

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *